Opal sea shell museum - Reisverslag uit Batemans Bay, Australië van Marieke Veldhuizen - WaarBenJij.nu Opal sea shell museum - Reisverslag uit Batemans Bay, Australië van Marieke Veldhuizen - WaarBenJij.nu

Opal sea shell museum

Door: Marieke

Blijf op de hoogte en volg Marieke

23 November 2014 | Australië, Batemans Bay

Batemans Bay

Om 21:00 uur stopte de bus bij een bushalte in Batemans Bay.. misschien wel dé bushalte van Batemans Bay, want ik kwam er de volgende ochtend al gauw achter dat twee dagen meer dan genoeg is om Batemans Bay te bekijken. Ik had het geluk dat een dame haar moeder afgezet had bij de bus en mij wel naar het hostel wilde brengen met al mijn zut. Scheelde weer 1 km de bult op lope. Het YHA hostel in Batemans Bay zit op een camping en is een stuk primitiever dan Wollongong, maar al met al is het er goed vertoeven. Mn spullen op mn bedje gegooid.. wist je dat je geen slaapzakken mag gebruiken in Australische hostels… vanwege de luizen (als ik het goed begrijp in ieder geval). En kennis gemaakt met de enige aanwezige en lekker mijn boekje gelezen voor een half uurtje. Het Duitse meisje dat er al was (al een week) dacht dat het wel een leuk idee was om in een hostel bij de zee te wachten op haar bankpas. Ze was er inmiddels wel klaar mee, want toen ik vanmiddag terug kwam van mijn wandeltocht had ze te horen gekregen dat ze het toch ergens anders heen kunnen sturen en was ze aan het inpakken… terwijl ze morgen pas om 15:00 vertrekt. Kortom: zo groot is Batemans Bay niet, dat je er een week wil rond hangen.

Ik ben toch naar het shopping centre gehobbeld en heb een toeristen centrum opgezocht en een kaart bemachtigd. Mijn twee dagen in Batemans Bay bestaan uit… jaja wandelen. Inmiddels wel een beetje klaar mee en snap waarom iedereen zegt dat je een auto moet regelen. Dus.. tegen de tijd dat ik uit Biddaddaba weg ga is er een grote kans dat ik toch ergens op een of andere manier een auto ga roggelen om de rest van Australië te bekijken.

Desalniettemin was het wel een mooie wandeltocht, op de heen weg bij een vogelpark geweest (wat zijn dierentuinen e.d. duur hier zeg!) en een heuse Wombat vastgehouden (de slang wilde ik niet want ik zat onder de zonnebrandcrème.. leek met niet goed voor het arme beest en hoewel hij niet giftig was, lijkt mij een beest van zo’n dier nog steeds niet heel plezierig, dus het kwam ook wel goed uit ) Ondanks dat het park niet zo groot was toch mn eerste Australische kangoeroes gezien en gezien hoe die beesten rond hobbelen… wat maf zeg! Ze leunen op hun staart en tillen dan hun achter poten op en huppen die naar voren. Eigenlijk hebben ze dus 4 poten en een staart waar ze mee lopen.

In Batehaven (dorpje verderop) fish en chips gegeten, wat een porties zeg! En mn eigen coastal walk uitgestippeld, vanaf een strand om een rots partij gelopen naar het andere strand. Blijkbaar kan dit alleen bij eb, is het geen reguliere route en was het dus flink klimmen. Advanced coastal walk in de pocket dus  wel erg mooi en leuk om het leven daar te zien: allerlei krabben die weg schieten. Aan de andere kant gekomen weer een paar kerstkaarten geschreven (jaaa het zijn er nogal wat namelijk…) en via de kortste route weer terug gelopen naar Batemans Bay. Hoewel.. ik kwam ook nog langs een sea shell ‘museum’. Meer een winkeltje met allerlei verzamelobjecten. Fantastisch aardige kerel die erg enthousiast vertelde over zijn verzameling en ontzettend blij was dat er iemand zo geïnteresseerd was (brave leerling he ;) ).

De volgende dag naar de andere kant van de ‘Bay’ gelopen en in een natuur reservaat gekomen. Toen het eb werd trok daar langzaam al het water weg en zag je dat het eigenlijk een rivier is die in de zee mondt, dat verklaart waarom er zoveel bomen groeien. Dit gebied is nog steeds in gebruik door Aboriginals om hun tradities in ere te houden. Helaas is de andere kant van de beschaving ook zichtbaar en zijn dronken Aboriginals niet zeldzaam op het strand…

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Marieke

Actief sinds 26 Sept. 2014
Verslag gelezen: 198
Totaal aantal bezoekers 6833

Voorgaande reizen:

10 November 2014 - 14 Mei 2015

Aussie here I come

Landen bezocht: