Fietsen op de snelweg - Reisverslag uit Lakes Entrance, Australië van Marieke Veldhuizen - WaarBenJij.nu Fietsen op de snelweg - Reisverslag uit Lakes Entrance, Australië van Marieke Veldhuizen - WaarBenJij.nu

Fietsen op de snelweg

Door: Marieke

Blijf op de hoogte en volg Marieke

03 December 2014 | Australië, Lakes Entrance

Na mijn verblijf in Narooma heb ik de bus genomen richting Lakes Entrance, door enige verwarring wisten de eigenaren niet dat ik om 03:00 uur aan zou komen en klopte ik ze dus uit bed… oepsie. In mn kamer aangekomen zat Amelia recht op in haar bed: “Who are you?!”. Ze was zich rot geschrokken en ik ook door haar reactie :) maar gelukkig konden we het daarna goed vinden :). De eerste dag langzaam opgestaan en met Amelie wezen fietsen… hilarisch en je komt een stuk verder dan wanneer je loopt. Wel weer bevestigd dat een beetje ervaring met fietsen echt wel verschil maakt, op de terug weg Amelia mee gesleurd de bulten op. Moe maar voldaan terug gekomen en samen lekker gekookt en gegeten.. De dag erna moest Amelia weer aan t werk en heb ik mezelf dus vermaakt op het strand en met een kust wandeling (5K mul zand... oef). ’s Avonds lekker samen gegeten en genoten van het lekker kunnen koken :D De laatste middag naar de daadwerkelijke ‘ingang’ gelopen en dolfijnen en zeehonden bekeken. Super leuk om die zo te zien in hun natuurlijke habitat. Op de terug weg me niet in kunnen houden en bij de boekhandel deel 4 van a Song of Ice and Fire (Game of Thrones) gekocht… heerlijk!! ’s Avonds een beetje op tijd gaan slapen en om 02:00 uur opgestaan om weer op tijd op de bus richting Melbourne te zitten.. vanaf 03:00 uur niet meer kunnen slapen dus die dag aardig gaar in Melbourne aangekomen :(


Wist je dat:
- Grote stukken van de snelweg enkelbaans zijn en je er maar 70 a 80 km/h mag
- Fietsers een helm op móéten
- Fietsers als er geen fietspad (gedeeld fiets- / voetgangers pad) is op de weg moeten fietsen, dus ook de snelweg! hebben Amelia en ik even uitgeprobeerd... klein stukje dan.
- Bij elke plek langs de kust borden staan met alle mogelijke ongelukken die je kunt krijgen… de overheid dekt zich overal voor in
- Er belachelijk veel wc’s zijn… record: binnen 1 km 4 openbare toiletten
(wel handig. drink je tenminste heel veel omdat je weet dat je toch wel naar de wc kunt :) )

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Marieke

Actief sinds 26 Sept. 2014
Verslag gelezen: 126
Totaal aantal bezoekers 6844

Voorgaande reizen:

10 November 2014 - 14 Mei 2015

Aussie here I come

Landen bezocht: