SAY WHAT? - Reisverslag uit Narooma, Australië van Marieke Veldhuizen - WaarBenJij.nu SAY WHAT? - Reisverslag uit Narooma, Australië van Marieke Veldhuizen - WaarBenJij.nu

SAY WHAT?

Door: Marieke

Blijf op de hoogte en volg Marieke

03 December 2014 | Australië, Narooma

In Narooma bij een super gezellig en leuk hostel aan gekomen, aardige eigenaren en een gigaaantische hond (een kalf zeg maar). De eerste dag s ochtends met de eigenaren mee gegaan naar een heuvel aan de andere kant van de stad waar een stuk of 30 oldtimers stonden.. die hadden blijkbaar bij het hostel/motel overnacht en gingen nu na hun ouwe lullenweekend weer naar huis. Ik heb er geen verstand van, maar het zag er wel cool uit :D Na een beetje rond te hebben gesnuffeld tussen de auto’s mn rugzakje gepakt en op pad gegaan naar het strand. T Was al flink warm tegen die tijd dus ik bedacht dat zwemmen wel lekker zou zijn.. het water is alleen VEEL kouder dan rond Sydney en ik had zo wat een hartstilstand vanwege het temperatuur verschil… wel goede manier om af te koelen dus :P. Vanaf het strand terug gelopen naar het centrum en langs allerlei leuke dingen gelopen: een brug langs het water (het water is echt enorm helder in Narooma!) daarna een kerstmarkt… 30 graden… bizar… O en ze hadden poffertjes :D. Aan de andere kant van Narooma bij de ‘Australian Rock’ langs gelopen.. ik zou nog steeds zweren dat ze dat er uitgezaagd hebben… :P En het laatste stukje langs een golf park (Die hebben ze echt OVERAL!), de winkel en de bult op geklommen. Erg mooie wandel route en lekker warme dag dus.

De volgende dag was er helaas regen, regen en regen. Toch tegen lunch tijd besloten dat ik naar buiten wilde en een fiets geleend van het hostel en rond gaan crossen… de eerste bochten even mn adem ingehouden tot ik merkte dat het echt goed gaat als je aan de linkerkant van de weg fietst en al gauw door de miezer Narooma uit gefietst. Ondanks het weer was het erg mooi en lekker om even naar buiten te gaan. Helaas was het laatste stuk enorm steil en zeek het tegen die tijd weer van de regen.. dus terug gekomen bij t hostel lekker warme kleren aan getrokken en met mn boekje op de bank gekropen. Aangezien mijn bus pas om 22:00 uur zou vertrekken nog gezellig met twee meiden gegeten die daar al langer zaten (eentje zou een sleutel van haar huis krijgen in Narooma, maar de eigenaar had besloten dat dat toch 3 weken uitgesteld zou worden, terwijl zij al begonnen was met werken…en de ander werkte er om geld te verdienen om weer verder te kunnen reizen). Tegen het avond eten waren er twee groepen jonge gasten binnen gekomen (een groep Duitsers en een groep Aussies) en halvewege hun spel (speelden allebei iets anders) riep een van de Aussie in het Duits: ‘He willen jullie niet mee spelen?’ Ik heb me helemaal rot gelachen om de gezichten van de Duitsers :D Tegen de tijd dat ze het spel uitgelegd hadden moest ik naar mn bus dus was t over met de pret in Narooma.

• 03 December 2014 - 06:41

Els:

Erg leuk om al je verslagen te lezen en wat een mooie foto's. Zo kunnen we lekker mee genieten.
    Een dikke knuffel van ons.