It's christmas time - Reisverslag uit Melbourne, Australië van Marieke Veldhuizen - WaarBenJij.nu It's christmas time - Reisverslag uit Melbourne, Australië van Marieke Veldhuizen - WaarBenJij.nu

It's christmas time

Door: Marieke

Blijf op de hoogte en volg Marieke

03 December 2014 | Australië, Melbourne

Om half 9 aangekomen in Melbourne en op mn dooie gemakje eerst wat ontbijt gegeten en uitgevogeld waar ik heen moest voor het hostel. Met mn zut een paar straten door gelopen en de tram gepakt. Belachelijk duur, maar het was het waard. Aangekomen bij het hostel, veel te vroeg voor inchecken natuurlijk, mijn zooi in een kluisje gepropt en de stad in gegaan. Kaart mee en vast wat dingen bekijken. Heel Melbourne is in kerstsfeer en overal kom je dan ook giga etalages tegen met alleen maar kerst spullen. Na bij de Myer langs te zijn gelopen... die hebben 6 etalages met een heel kerst verhaal (schijnt dat dat al 60 jaar lang een traditie is en dat er nog nooit een zelfde etalage is geweest) een leger dump in gelopen en nog wat noodzakelijke spullen voor mn werk gekocht en een Australische bankpas aangevraagd. Productieve dag dus (o en boodschappen gedaan bij de... ALDI.. jippie :) )

Melbourne is een mooie stad, veel kleiner en gezelliger dan Sydney, maar daardoor heb je het dus ook sneller gezien… Dus na twee dagen wat plannen bedacht om nog een paar dagen de stad uit te gaan voordat ik naar Gold Coast ga en in de zandbak aan t werk ben voor 3 maanden :P Na Phillip Island te hebben afgeschreven, omdat je er bijna niet zonder auto komt en je de parken niet in komt zonder auto, terecht gekomen bij Apollo Bay. Een bus ticket was zo geregeld en op maandag ben ik vertrokken naar Apollo Bay, een fantastisch plaatsje aan… jaja… zee.

De weg naar Apollo Bay was bijna net zo leuk.. het eerste stuk met de trein. Aangekomen op het station ongeveer 15 sporen naast elkaar… impressive. Alleen is er per ‘richting’ maar 1 of misschien 2 treinen per… DAG! Dus me slap gelachen en gezorgd dat ik een half uur voor vertrek bij mn trein was, want anders kom je dus niet op je bestemming. Halvewege de rit naar Apollo Bay ging de rit over in een bus en, gelukkig was de aansluiting goed, reden we via een deel van de ‘great ocean road’ naar Apollo Bay.