Hardlopen met een kangoeroe - Reisverslag uit Beaudesert, Australië van Marieke Veldhuizen - WaarBenJij.nu Hardlopen met een kangoeroe - Reisverslag uit Beaudesert, Australië van Marieke Veldhuizen - WaarBenJij.nu

Hardlopen met een kangoeroe

Door: Marieke

Blijf op de hoogte en volg Marieke

15 Februari 2015 | Australië, Beaudesert

Wauw dat is alweer lang geleden dat ik iets geschreven heb… de tijd vliegt hier met die lange dagen! Er is dan ook een hoop gebeurd en dus tijd voor een nieuw verhaal :)

Vlak voor kerst hebben we 9 dagen achter elkaar gewerkt en de vakantie die erna kwam was dan ook meer dan welkom. Lekker uitslapen, paardrijden, kennismaken met de buren en de omgeving verkennen. Eerste kerstdag met Bob (vader van mijn baas en buurman) naar zijn dochter geweest en daar gezellig kerst gevierd, een paar dagen later met de buren (Mike en Ivonne) uit eten geweest op oudjaarsdag en bij hun gepoold en hun puppy gek gemaakt (gna gna). De volgende ochtend om 8 uur zat ik klaar om Nederland gelukkig nieuwjaar te wensen, toen Mike om half 9 om de hoek kwam kijken en vroeg of ik kon helpen met hun veulen naar een wei brengen. De moeder was een paar dagen ervoor dood gegaan en Mike was dus niet zeker of het veulen de andere merrie, waar ze naast was gezet, zou gaan volgen. Dus moest ik helpen veulen drijven :) Erg schattig en het ging helemaal super.. om kwart voor 9 bracht Mike me weer richting het huis toen ik vertelde dat over 15 minuten het nieuwe jaar in Nederland zou beginnen en hij het op een racen zette met de quad ;) Netjes op tijd ‘thuis’ en negen uur ‘te laat’ nog een keer nieuwjaar gevierd.

Bij deze iedereen die ik gemist heb: Gelukkig nieuwjaar. Beter laat dan nooit :D

Na de vakantie ging het leven in rap tempo door, ik heb inmiddels een nieuwe collega wat een hele verademing is. Een jonge en onervaren collega weliswaar, maar in ieder geval doen we veel dingen samen. Dus vaak in het weekend lekker naar het strand, nieuwe stranden ontdekken, pannenkoeken ontbijt, uitslapen en lekker genieten van een dag (bijna) geen werk. Zo zijn we naar Palm Beach, Coolangatta (op aanraden van Mike), Surfers Paradise (Gold Coast) en lekker uit eten geweest in Beaudessert. Ik begin me al bijna een local te voelen nu ik ook weet hoe ik Biddaddaba moet uitspreken :P

O ja en als local doe je niet hardlopen, maar ik wel natuurlijk… met Evie Grijsaard aan het opbouwen naar 5 km zonder pijn (scheenbeenvliesontsteking… en ontstoken Ischias), dat is allemaal een stuk leuker als de kangoeroes mee rennen :D Twee dagen geleden was het flink afgekoeld toen ik ging rennen en rende er een kangoeroe mee die, toen hij begon weg te springen, een kop groter was dan ik.

Naast alle leuke dingen is het hier ook echt een ‘stal’, weinig collega’s en dus veel geroddel en nieuwsgierigheid, dat begint me aardig op te breken en zorgt er dan ook voor dat ik inmiddels wel zin heb om iets anders te gaan doen. Eind februari ga ik dan ook weg en richting een vriendin in Yass en vanuit daar opzoek naar een baantje als jillaroo op een ranch.. eens kijken of dat gaat lukken...

Een korte up date om de afgelopen periode samen te vatten.. ik zal het hele leven hier nu weer braaf bij houden en jullie op de hoogte houden van mijn acties :)

  • 15 Februari 2015 - 06:44

    Els:

    hey meissie, goed om weer wat van je te horen. Heel veel succes bij het vinden naar een nieuwe baan. Jouw kennende gaat dat zeker lukken. Groetjes en een knuffel uit Waddinxveen

  • 15 Februari 2015 - 10:28

    Yolanda :

    Hi Marieke,
    Leuk verhaal!! Wij kunnen niet wachten op je komst! Je bent altijd welkom en voor zolang je wilt!! Tot snel!!

  • 15 Februari 2015 - 17:11

    Nelie:

    Hoi Marieke, leuk om je verslag te lezen. Geniet met volle teugen. Sterkte bij het zoeken naar een nieuwe baan.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Marieke

Actief sinds 26 Sept. 2014
Verslag gelezen: 208
Totaal aantal bezoekers 6801

Voorgaande reizen:

10 November 2014 - 14 Mei 2015

Aussie here I come

Landen bezocht: