My kitchen rules - Reisverslag uit Canberra, Australië van Marieke Veldhuizen - WaarBenJij.nu My kitchen rules - Reisverslag uit Canberra, Australië van Marieke Veldhuizen - WaarBenJij.nu

My kitchen rules

Door: Marieke

Blijf op de hoogte en volg Marieke

12 Maart 2015 | Australië, Canberra

Zooo dat was alweer de laatste werkdag. Uiteindelijk zijn de laatste dagen/ weken toch erg snel voorbij gegaan. De laatste twee weken heb ik twee keer in de keuken gestaan en als een malle gekookt, bewezen dat ik kan koken en mijn bazen verslaafd gemaakt aan goed eten :P Ze gaan me dus wel missen denk ik ;) In totaal zo’n 150 porties gekookt en de vriezer is dus flink vol. De reden voor koken was initieel om ze mee te nemen naar shows als ze op pad gaan, maar ik heb ze er al op betrapt dat ze de maaltijden ook stiekem ’s avonds eten als ze geen zin hebben om te koken. ;) Ik heb Angie al gewaarschuwd: op = op zoals mams altijd zegt :D Het koken was eigenlijk heel leuk, wel veel werk, lang staan en zweten als n gek (koken met 30+ graden is niet echt ideaal), maar het feit dat het resultaat gewaardeerd wordt is nog steeds een fijn gevoel (en wat dingen uitgetest zonder dat ze het weten… ghehe maar ze vinden het lekker dus dat is een goed teken zeg ik zo).

Naast zelf koken ook elke avond My kitchen rules kijken en steeds meer dingen leren over koken :) Leuk, leuk, leuk en mn huisgenoten weten nu ook dat ik kan koken en hebben behoorlijk mee kunnen genieten zeg ik zo, nu moeten ze het alleen weer zonder mijn doen… ben benieuwd hoe dat gaat :P

De laatste week was ook een beetje raar, we leven met 3 meiden en Dan (hij breekt de paarden in) in één huis en de twee meiden zijn 17 en 18 en dus nog niet echt gewend aan ‘geen mams around’ en dus hun eigen kamer schoonmaken, was doen, koken en opruimen/schoonmaken. De laatste week had Dan gevraagd of ik een stapje terug wilde doen en alleen mijn eigen zooi wilde opruimen/schoonmaken wat resulteerde in een bende.. een echte bende (en ik ben wel wat gewend na student te zijn geweest :P). Op de laatste maandag een flinke discussie gehad met mijn huidige collega (Lea) en uitgelegd dat voor de meeste mensen het erg belangrijk is om in een schoon en opgeruimd huis te leven i.p.v. meer dan 13 uur voor een baas te werken en het schoonmaken links te laten liggen. Aan t einde was mijn conclusie dat we een flink verschillende opinie hebben en heb ik haar gewaarschuwd dat zoveel werken een keer gaat opbreken en dat in zo’n huis leven met andere mensen een keer gaat botsen… Misschien had ik dat niet moeten zeggen, want op.. jaja vrijdag avond (mijn laatste avond) ging Dan helemaal los. Hij was pissed dat Lea haar zooi niet opruimde, zelfs na het gesprek met mij en de waarschuwing van Angie (onze baas) en ze gingen ruzie maken om 02:00 uur. Al met al dus niet echt een fatsoenlijke nacht gehad en niet meer paardgereden s ochtends en ook de buurman gemist om gedag te zeggen.. jammer de bammer: reden om nog een keer langs te gaan misschien :) Wel een leuke verrassing: onze bazin nam ons mee naar de bios op vrijdag avond. Na te laat bij de film aankomen een andere film moeten kiezen en dus naar een complete verrassing gekeken (FOCUS) leuke film en uiteindelijke een goede keuze :D

Het goede van de hele ruzie was dat Lea flink wakker geschud was en we tijdens ons weekend weg naar Byron Bay goede gesprekken hebben gehad en daadwerkelijk een leuk weekend hebben gehad. Toen ik zondag avond gedag zei was het dan ook weer met een gevoel dat ik haar wel een keer ga opzoeken in Hamburg. Om 21:00 uur zondag avond vertrok de bus naar Sydney, de hele reis ongeveer geslapen en om 10:00 uur aangekomen in Sydney. Nadat ik een chagrijnige ‘nee we kunnen niet op je tas passen en we hebben ook geen wc’ heb gekregen met mn zooi naar een wc op zoek gegaan en naar de bank om mn pas te deblokkeren. Blijkbaar was mn aanbetaling voor het hostel verdacht en was mn pas geblokkeerd. Gelukkig wel opgelost binnen een half uur, dus lekker ontbeten en weer terug gegaan naar het busstation. De volgende bus (Sydney – Canberra) vertrok om 12:30 uur en ik was moe en misselijk dus hele weg geslapen om de hele boel soepeltjes te laten verlopen :( tegen 4 uur was ik in Canberra (wat verrassend klein is!!) en had ik zin in een Magnum en met een “1 out of 6 sticks wins a free magnum” dacht ik.. jaaaa jaaa en… JA!! Twee keer zelfs :D Dus ik heb magnums gevreten (ontbijt en lunch) en kan er nog eentje halen… goeie zaak en lekker. Wel hoogste tijd om nu eindelijk mn laatste 3 lesjes naar de 5 km hardlopen af te maken. Goede reden nu ;)

Inmiddels ben ik in Yass bij Yolanda (zij is van Sydney naar Yass verhuist, van allebei gebruik kunnen maken :D ) Ze heeft al beloofd om morgen met me naar Canberra te gaan, we gaan een auto zoeken, we gaan naar de bull rides, de races in Sydney en naar haar schoonouders farm… goeie plannen dus en super veel zin in! Let de fun begin!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Marieke

Actief sinds 26 Sept. 2014
Verslag gelezen: 226
Totaal aantal bezoekers 6801

Voorgaande reizen:

10 November 2014 - 14 Mei 2015

Aussie here I come

Landen bezocht: