Adjungbilly - Reisverslag uit Adjungbilly, Australië van Marieke Veldhuizen - WaarBenJij.nu Adjungbilly - Reisverslag uit Adjungbilly, Australië van Marieke Veldhuizen - WaarBenJij.nu

Adjungbilly

Door: Marieke

Blijf op de hoogte en volg Marieke

26 April 2015 | Australië, Adjungbilly

Afgelopen, o nee vorige week alweer :O (drie weken terug alweer... dusss), maandag ben ik op pad gegaan. Het hele gedoe met de auto afgerond (Dacht ik tenminste….) en officieel overgeschreven op MIJN naam :D Dus ik heb een auto! En gelijk road assistance (ANWB) geregeld… nu nog een verzekering, maar dat is hier niet verplicht. Mijn eerste stop na Yass was Adjungbilly, daar zit Anne-Marie en ik wilde al vanaf het begin bij haar langs en kijken wat zij nou eigenlijk doet en bij wat voor een boer zij aan t werk is. Toch alweer twee uur rijden vanaf Yass en ik kwam dan ook rond etenstijd aan. John, de eigenaar, was zo aardig om mij gelijk mee te laten eten. De volgende dag met Anna (makkelijker voor de gemiddelde Australiër) een dagje gewerkt: paardrijden en hekken repareren. Aan het einde van de dag gingen we richting Wagga Wagga waar we Jake (haar collega) afgezet hadden en mijn eerste gratis camping en openbare ‘barby’ (BBQ) hebben gebruikt. Na een maaltijd van wraps hebben we ons mini tentje neer geplopt waarna we met een avondwandeling de omgeving verkend hebben en zijn gaan slapen.

De volgende dag hebben we Wagga bekeken met een bezoek aan de winkelstraat, mijn werkschoenen terug gebracht naar de winkel (ze waren vervormd door de hitte in Queensland :O) De eigenaar van de winkel gaf me direct nieuwe schoenen en nog geld terug ook omdat mijn vorige schoenen duurder waren. Mooie actie dus! :D Van dat geld een eigen tentje gekocht en dus inmiddels helemaal klaar om volop te gaan kamperen.

’s Middags zijn we als echte die hards wezen zwemmen in the Wagga rivier, ijskoud, maar daar laten wij ons niet door weerhouden. Het is hier inmiddels herfst en dus zijn de nachten kouder en ook overdag, met name met een beetje wind, is het een stuk kouder. Vergeleken met 40 graden is dat eigenlijk zo erg nog niet ;)

Eind van de dag zijn we weer naar Adjungbilly terug gereden en hebben we weer een paar dagen farm werk gedaan. Anne-Marie heeft gelijk aan haar baas gevraagd of ze nog een week op pad mocht en we hebben gelijk die avond een plan gemaakt waar we heen willen en vooral waar we onze tent kunnen neerzetten.

Adelaide, Grampians, Great Ocean Road en Ballarat, Bendigo en Albury … Here we go!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Marieke

Actief sinds 26 Sept. 2014
Verslag gelezen: 154
Totaal aantal bezoekers 6859

Voorgaande reizen:

10 November 2014 - 14 Mei 2015

Aussie here I come

Landen bezocht: