Gratis kamperen - Reisverslag uit Alice Springs, Australië van Marieke Veldhuizen - WaarBenJij.nu Gratis kamperen - Reisverslag uit Alice Springs, Australië van Marieke Veldhuizen - WaarBenJij.nu

Gratis kamperen

Door: Marieke

Blijf op de hoogte en volg Marieke

09 Mei 2015 | Australië, Alice Springs

Naast de gratis bbq’s die elk dorpje of stadje wel heeft, kun je in Australië ook erg gemakkelijk gratis kamperen. Op een gemiddelde ‘rest area’ langs de snelweg is het toegestaan om je tentje op te zetten en te overnachten. Ideaal en we maken er dan ook al bijna een maand gebruik van, alleen op hele toeristische plekken en in de stad kom je het eigenlijk niet tegen en moet je gebruik maken van een camping. Na zo’n camping in Yulara zijn we weer op pad gegaan en op zoek naar een gratis camping langs de weg, zo kwamen we de volgende dag uit in de Kings Canyon. Voor Australische begrippen in de buurt van de Uluru, 3 uur rijden (als t niet meer was). De Kings Canyon is nog minder bekend als de Olgas en ook hier hadden we weer een mooie wandel route gevonden. Weer lekker gewandeld op een route waar de bordjes goed gezocht moesten worden en je zeker 2, 5 uur onder weg was.

’s Avonds weer een campingspot langs de snelweg gevonden en met Anne haar vuur kunsten weer een maaltijd in elkaar geflanst op het houtvuurtje, das nog eens overleven 