Sokken - Reisverslag uit Sydney, Australië van Marieke Veldhuizen - WaarBenJij.nu Sokken - Reisverslag uit Sydney, Australië van Marieke Veldhuizen - WaarBenJij.nu

Sokken

Door: Marieke

Blijf op de hoogte en volg Marieke

15 November 2014 | Australië, Sydney

Zo, eindelijk een up date :)

Zoals waarschijnlijk al bekend was, ik ben heel aangekomen. Goede vlucht gehad, bij alleen het laatste stukje (8 uur) een moeder met kind naast me... huilen, schreeuwen en daarna gelukkig slapen. Nadeel was dat ik, toen ze eindelijk sliep, stil moest zitten en dus met dikke voeten het vliegtuig uit strompelde. Op Sydney airport aangekomen naar een taxi gewandeld, die mij doodleuk vertelde dat hij het adres niet kende... oepsie :( Terug het vliegveld in en met wifi van een andere taxi chauffeur (jaja gelijk vrienden gemaakt) het adres opgezocht en toen maar met de trein gegaan. Totaal anders dan in Brazilie kun je hier gewoon om 22:00 de trein in wandelen als uber tourist en midden in een wijk de weg vragen: super dus! Love Australian people already!

Uiteindelijk het hostel gevonden, aangekomen en heerlijk geslapen. Ideaal om je jetlag weg te werken: een nacht gelijk slapen. De dagen erna lekker de stad bekeken. Woensdags naar het centrum gelopen en gelijk naar Manly gegaan met de boot. Onderweg bij een garage een keer de weg gevraagd, super enthousiaste mensen die touristen leuk vinden en veel advies geven. Erg aardig dus :) Op Manly een heerlijke wandeltocht gemaakt en super lekkere zalm gegeten :O die dag zo'n 20km gelopen... die dikke voeten zit weer goed dus :) O ene het verkleuren ook... Met de wind vanaf zee en de zon gaat het verkleuren belachelijk snel (en heb je het niet echt door) en aangezien ik mn wandel schoenen de hele tijd aan heb worden de witte sokken ook steeds mooier zichtbaar...

Donderdag weer naar het centrum gehobbeld en mn Australische nummer werkend gekregen. In het centrum met Yolanda (oud studie genote) gegeten en langs t water gelopen. Op de terugweg mn Lonley planet uitgeplozen en bekeken wat ik verder wil doen. Allereerst wilde ik naar het centrum 'verhuizen' en kwam er al snel achter dat in het weekend alle hostels vol zitten... een beetje nerveus mn eigen hostel geboekt en ja hoor: VOL.. oepsie. Yolanda gesmst en heel voorzichtig gevraagd of ik bij haar mocht slapen... en ja hoor! Ik mag daar de komende dagen blijven... vlak bij Coogee beach en dus gisteren van Coogee naar Bondi beach (en terug) gelopen. Best een eind! Maar wauw wat een mooie route! :) Jammer dat ze bij bijv. 'Bondi Rescue' nooit de omgeving laten zien (ja ik heb Maxi en Harris gezien... voor de liefhebbers :P). De foto's volgen zeker (en nee dat dan weer van de wandeling en niet van Harris en Maxi) :) Wel weer een behoorlijk eind lopen... dus als ik op tijd terug ben kan ik de vierdaagse zowat lopen :) Gisteren helaas wel weer flink verbrand dus nu heb ik definitief witte sokken, een tshirt, zonnenbril en een korte broek aan :P

Tot dinsdag kan ik bij Yolanda blijven... erg leuk ze zijn namelijk naar Yass verhuist (3 uur ten zuidwesten van Sydney) en moeten dus hun appartement leeg maken in Sydney. Dus vrijdag avond in de buurt posters opgehangen voor een inboedel verkoop, dus toen ik terug kwam was het halve appartement leeg en 'moesten' we film kijken op mijn laptop vanaf de kussens op de grond... leuke pyjama party dus :) Erg veel lol met Mitch en Yolanda, altijd goed om met locals dingen te doen en de buurt te verkennen.

Dinsdag vertrek ik met de coastal hop on hop off bus richting Melbourne. Na wat puzzelen een paar hostels gevonden en ik stop onderweg dus een paar keer. Ben heel benieuwd. Schijnt dat niet veel mensen deze route nemen. Tegenwoordig vliegt men liever direct naar een stad of in ieder geval de korste route.. dus het wordt waarschijnlijk wel een uitdaging om met het OV te reizen :) Voor de 6e heb ik een vlucht van Melbourne naar Brisbane geboekt waar ik dan de 7e opgehaald wordt om aan het werk te gaan. Super veel zin in, maar ook heerlijk om eerst nog even vakantie te houden.. wat een leven zo :) Ik kan helaas niet zeggen dat ik de kou mis en veel aan het weer daar denk.. het is hier namelijk na de regenbui van vannacht weer aan t opwarmen: 30 graden :)

  • 16 November 2014 - 01:57

    Aart:

    Super leuk ! Ben nog steeds jaloers :p

  • 16 November 2014 - 03:41

    Hm:

    Klinkt als of het soepeltjes loopt! Enjoy!

  • 16 November 2014 - 12:10

    Albert:

    Nou dit lijkt net een spannend boek.
    Ben benieuwd wat volgt

  • 16 November 2014 - 13:34

    Bert En Nelie:

    hoi marieke,
    leuk om je uitgebreide verslag te lezen.
    hou ons maar lekker zo op de hoogte
    groeten bert en nelie

  • 16 November 2014 - 13:53

    Alida:

    Wat gaaf dat je in Australië bent ik wens je daar een hele goede tijd! Geniet van alles wat je daar mag doen. Ik wens je Gods liefdevolle zegen.

  • 16 November 2014 - 17:51

    Nynke:

    Hey Marieke, wat leuk om te lezen! Ben benieuwd hoe het je verder zal gaan. Heel veel plezier gewenst!

  • 17 November 2014 - 10:07

    Heleen:

    Nice, nice! Mooie foto's ook op Facebook. Geniet nog even van je vakantie!
    Enne.. met al die kilometertjes komt het wel goed als je weer terug bent. Kun je zo instappen voor de TMPT, vierdaagse én BB2015 =D

  • 18 November 2014 - 21:25

    Katinka:

    Hoi marieke

    We volgen je wat kun je leuk schrijven! Veel plezier daar groetjes Katinka

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Marieke

Actief sinds 26 Sept. 2014
Verslag gelezen: 208
Totaal aantal bezoekers 6861

Voorgaande reizen:

10 November 2014 - 14 Mei 2015

Aussie here I come

Landen bezocht: