Kerstkaarten - Reisverslag uit Wollongong, Australië van Marieke Veldhuizen - WaarBenJij.nu Kerstkaarten - Reisverslag uit Wollongong, Australië van Marieke Veldhuizen - WaarBenJij.nu

Kerstkaarten

Door: Marieke

Blijf op de hoogte en volg Marieke

23 November 2014 | Australië, Wollongong

Na een dag flink te hebben gewandeld bij Kiama, ben ik mijn tweede dag in Wollongong gebleven. ’s Ochtends mn spullen vast ingepakt en toen er op uit gegaan. Eerst in de mal het internet op mn telefoon weer even aangezet en een heleboel berichten gehad: thanks… leuk dat jullie me op de hoogte houden (ookal kan ik ze maar af en toe lezen :) ). Na het bezoekje door de mal richting het strand gelopen en langs de kust ‘omhoog’ gelopen. Lekker schoenen uit en over het strand lopen.. heerlijk :D (en wel zo fijn voor mn voeten… en blaar, na gisteren). Na de vuurtoren bij een restaurantje geluncht en in een park kerstkaarten geschreven… 30 graden en kerstkaarten schrijven.. heel bizar :S. Verderop kwam ik langs een zwembad en leek het me lekker om even te gaan zwemmen… toen ik er achter kwam dat je geen entree geld hoeft te betalen had er al een lampje moeten gaan branden.. en had ik niet zo verbaast moeten zijn toen ik merkte dat het water zout was. Heel apart om in een zwembad (rechthoekig, blauw ding met water erin) er achter te komen dat het water zout is, je dus drijft, de wind van zee er golven in maakt en als je niet op let je dus ook zout water binnen krijgt. Na twee baantjes besloten dat de zee dan net zo goed is ;) en op de kant gaan liggen… half uurtje maar anders is Marieke ook aan de voorkant een tomaat. Ik ben inmiddels zo’n beetje egaal rood zeg maar :P Die zwembaden hebben ze trouwens erg veel. Vaak langs de kust gewoon een soort betonnen bak waar met name met vloed water in spoelt. Deze was alleen ook echt blauw en had netjes lijnen erin (vandaar het onverwachte).

Bij het weg gaan even aan de lifeguard gevraagd of hij een pleister had voor mn blaar en een uur staan praten over van alles en nog wat… Wat zijn Australiërs toch aardige mensen :D een paar tips gehad voor werk in het noorden van Australië, dus als ik mn Visa toch vol wil maken tot eind oktober… Na mn zwem avontuur verder omhoog gelopen en een paar parachutisten voor mijn neus zien landen.. Nee geen verlangen om dat nog eens te doen, maar zo boven zee lijkt me wel bijzonder. Uiteindelijk weer terug gelopen richting het hostel en alle zonnebrandcreme er af gedoucht, gegeten en naar de bus gehobbeld om richting Batemans Bay te gaan. Rustig dagje dus en lekker van het mooie weer genoten.

  • 23 November 2014 - 15:16

    Karelien:

    He Marieke,
    Het klinkt allemaal heel zomers, dat is het daar natuurlijk ook. Wel raar nu wij discussiëren over het kerstdiner, wanneer,wie en wat? Nu gaat het leven hier gewoon z'n gang. Als het goed is, is iedereen nu surprises en gedichten aan het maken :)
    Fijn dat het allemaal zo goed gaat en de mensen aardig zijn. Als ze maar niet te aardig zijn en je inderdaad tot oktober wegblijft. Dat is wel erg lang.
    Geniet nog even van je vrijheid, voor je het weet moet je hard aan het werk in de zon.
    Groetjes en heel veel liefs van je mam

  • 23 November 2014 - 15:23

    Albert:

    hello daar, dat zwembad is tegen haaien. Die komen daar niet in suffie.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Marieke

Actief sinds 26 Sept. 2014
Verslag gelezen: 127
Totaal aantal bezoekers 6851

Voorgaande reizen:

10 November 2014 - 14 Mei 2015

Aussie here I come

Landen bezocht: